כשאנו מדברים על קידום אתרים, עולה בדרך כלל נושא הקישורים המקשרים אל האתר המקודם. זה לא סוד וכולם יודעים שככל שיהיו לנו יותר קישורים ומקורות חזקים ורלוונטים יותר, כך האתר שלנו ידורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל.
רוב מקדמי האתרים מזניחים במידה זו או אחרת את נושא האתר עצמו והרלוונטיות שלו לגולש. למעשה רוב עבודת המקדם נעשית מחוץ לאתר, כאשר עבודה על האתר עצמו, למעט אופטימזציה כמובן, כמעט ולא נעשית.
גוגל הינו מנוע חיפוש חכם המודד פרמטרים רבים ונוספים מלבד כמות ואיכות הקישורים הנכנסים לעמודי האתר. גוגל בודק גם כמה זמן שוהים הגולשים באתר, בכמה דפים ביקרו הגולשים ואילו פעולות הם ביצעו באתר.
כמו כן הוא בודק את אחוזי ההקלקות פר חשיפות בתוצאות האורגניות ומשווה אותם לאחרים, מדד חשוב שנותן לו אינדקציה של אטרקטיביות האתר לחיפוש הספציפי שנעשה.
ככל שלאתר יהיה אחוז גבוה יותר של הקלקות פר חשיפות בתוצאות האורגניות בהשוואה לאחרים, כך גוגל יקדם אותו יותר בתוצאות החיפוש הרלוונטיות.
פרמטר נוסף וחשוב מאין כמותו הוא פרמטר ה- bounce-rate פרמטר זה ניתן לראות בחשבון ה- google analytics של האתר.
כל גולש שהגיע לאתר שלנו וביקר רק בעמוד אחד, ולאחר מכן עזב את האתר על ידי לחיצה על BACK , מעבר לאתר אחר או סתם סגר את החלון, מוגדר כגולש שהאתר לא היה רלוונטי עבורו ונכנס לספירה של bounce .
יש להבין שככל שיהיו לאתר אחוז גבוה יותר של גולשים שנכנסו לאתר ועברו בין דפיו השונים, כך גוגל ישפר את דירוג האתר מהסיבה הברורה שאתר זה הוא רלוונטי מאד לגולש שמביע בו עניין.
לכן כדאי להשקיע בבניית אתר איכותי ונעים לעין שיגרום לגולשים לרצות ולהשאר בו. אתר המעוצב ברמה ירודה, או שיש בו תוכן לא ברור (לעיתים גם עילג) יגרום לגולש לעזוב את האתר מהר ובכך להצביע אי אמון באתר. גוגל מודד גם את זה ומתייחס לזה בהתאם בתוצאות הדירוג.