מדד ה CTR האורגני של גוגל (clicks thru rate) הוא אחוז ההקלקות על תוצאה אורגנית עבור ביטוי חיפוש מסוים מתוך סך כל ההופעות של תוצאה זו בביטוי החיפוש הספציפי.
לדוגמא: אם עבור הביטוי 'חנויות תכשיטים' עבור אתר X היו 20 הקלקות מתוך מאה הופעות עבור חיפושים של ביטוי זה אזי מדד ה CTR של ביטוי זה לאתר X הינו 20%.
את מדד ה CTR פר ביטוי חיפוש לאתר מסוים ניתן לראות בעזרת כלי של גוגל הנקרא - Web Master Tools אותו מתקינים על האתר דרך חשבון הגוגל שלכם.
דרך חשבון הגוגל שלכן תוכלו לגשת למידע CTR אודות האתר שלכם המוצג כמו בדוגמה שלפניכם.
מנוע החיפוש גוגל סופר את כמות ההקלקות על אתר מסוים מביטוי מסוים ישירות מדף התוצאות עליו אתם מקליקים.
הבאנו לפניכם ניתוח של הקוד שמספק לגוגל את המידע אודות האתר עליו הקליקו בחיפוש ספציפי.
יש להסיק שמדד ה CTR אף הוא גורם משפיע על דירוגי האתרים בתוצאות החיפוש. אתר שלא נכנסים אליו יותר מחיפוש של ביטוי מסוים יעלם מן הסתם מתוצאות החיפוש של הביטוי.
לעומת זאת אתר עליו יקליקו הרבה יותר מהאחרים, ישתפר דירוגו מן הסתם.
ניתן לשפר את מדד ה CTR של האתר שלנו בעזרת כותרות מושכות המופיעות בתוצאות החיפוש עבור האתר שלנו, ובעזרת טקסטים שיווקיים נכונים בתיאור העמודים שלנו המופיעים בדף התוצאות של גוגל מתחת לכותרת האתר שלנו.
כותרות וטקסטים המנוסחים כהלכה ימשכו את עין הגולש וללא ספק יגבירו את אחוזי ההקלקות על האתר שלנו.