בינואר 2012 הודיע מאט קאטס ( דובר צוות הספאם של גוגל ) על שינוי אלגוריתם המתייחס לפריסת עמודים של אתרי אינטרנט, במיוחד לחלק העמוד שרואים לפני הגלילה מטה.
גוגל קיבלו תלונות רבות מגולשים שנכנסו לאתרים העולים ראשונים בתוצאות החיפוש, ומגיעים לעמודים שהחלק העליון והבולט שלהם עמוס בפרסומות.
מאט קאטס הוציא הודעות מעורפלות במקצת על כיצד בדיוק יש לשלב מודעות פרסום, במיוחד בהתחשב בעובדה שכמודים נפרסים בצורה שונה במכשירים שונים, מחשבים, טאבלטים, סמארטפונים וכולי.
גוגל מתנהגת פה בצורה דו-משמעית נוכח העובדה שבעלי אתרים המארחים פרסומות גוגל , מקבלים ללא הרף מהצוות של AdScense הודעות דואר אלקטרוני המעודדות אותם להציף את אתריהם בפרסומות.
גם בעדכון זה גוגל שמה דגש על איכות התוכן הנצפה לגולש בעמודי האתרים וכאן הגולש אמר את דברו. הוא רוצה לראות פחות פרסומות.
משתמשי האינטרנט לא רוצים לבזבז זמן בלהגיע לתוכן.
משמעויות לעיצוב אתרים:
- עיצוב מינימליסטי - נמקד לתוכן ולא לעיצוב.
- אלמנטים עיצוביים - להוסיף באתר מעט כאלה.
- אזורי פרסום באתר - להפריד מהתוכן בצורה ברורה.
- מיקום התוכן – ראשון ומעל הפרסומות.
לסיכום: חישבו על הגולשים שלכם בעיצוב האתר ולא על הפרסומות.
בדרך זו סביר מאד שתקבלו דירוגים גבוהים יותר.