אחד השלבים החשובים והקריטיים ביותר בתהליך קידום אתרים הוא התאמת קוד האתר למנועי החיפוש. עלינו לוודא שמנוע החיפוש מאנדקס את כל העמודים שלנו, קורא את התוכן שלנו, ומקטלג אותו כיאות בזיכרון המטמון שלו. לכן העמודים שלנו צריכים להיות עמודי html ולא פלאש.
לאתר הבנוי כולו בפלאש לא יהיו כתובות נפרדות לעמודים ומנוע החיפוש לא יוכל לאנדקס אותם בשל כך. בנוסף התוכן עצמו לא יהיה קריא למנוע החיפוש. בנוסף עלינו לדאוג לכל שהאתר יגיב מהר ללחיצות העכבר של הגולש. אתרים המגיבים לאט גורמים לאחוזי נטישה גבוהים, פרמטר הנלקח בחשבון במדד האיכות של גוגל לדירוג אתרים.
טכניקת בניית עמודים
לכל עמוד באתר תהיה הכתובת שלו. נימנע משימוש ב- frames וב- iframes כדי להחליף תוכן בעמוד. הכלל הוא שכאשר תוכן עמוד משתנה, משתנה גם כתובת הדף. גם תוכן המשתנה באמצעות javascipt לא יתקבל. גוגל מסתכל על האתר כעל אוסף מסמכים ולא מנתח את התוכן המשתנה באמצעות תכנות בצד הדפדפן.
מבנה URLs
מבנה ה- URLs צריך להיות ידידותי למנוע החיפוש. נימנע משימוש ב- urls ארוכים ומסובכים הבנויים מפרמטרים, ונשאף ל- urls נקיים המורכבים ממילות המפתח של העמוד, בדיוק כפי שאתם רואים באתר זה. זאת ניתן להשיג באמצעות כללי URL REWRITE וקוד חכם ויעיל שינתח מהר כל url.
קישורים באתר
על כל הקישורים באתר להיות מסוג href ולא בשום דרך אחרת של סקריפט או redirect.
אנו רוצים שגוגל יוכל לטייל באתר בדיוק כמו הגולש, ושכוח קידום יעבור מדף אחד למישנהו. כל הקישורים בסרגלי הניווט ומתוך הטקסט צריכים להיות טקסטואלים ולהכיל את מילות המפתח של העמודים אליהם הם מקשרים.
מבנה האתר
נדאג שהעמודים החשובים באתר יהיו במרחק לחיצת עכבר מעמוד הבית ושכמה שיותר עמודים באתר יקשרו אליהם. נשאף למצב בו מרחקו המקסימלי של דף באתר מדף הבית, לא יעלה על שתי לחיצות עכבר. נדאג לשים באתר גם מפת אתר.
זמן טעינת עמודים
נוריד את זמן טעינת העמודים למינימום, זאת באמצעות יישום הצעדים הבאים:
- ניישם באתר קוד html רזה ככל הניתן.
- נערוך אופטימיזצית משקל לתמונות באתר.
- נאנדקס את טבלאות ה DB שלנו לפי המפתחות הנכונים לכך.
- נערוך אופטימזציה לשאילתות SQL.
- אופטימזצית זמן ריצה לקוד, לצד שרת של האתר.
- נבחר חבילת אחסון מקומית ולא בחו"ל, שתעניק זמן תגובה מהיר.