עודכן לאחרונה ב: 20-05-2012

בבואנו לקדם אתר, עלינו לבצע מחקר מילות מפתח ראשוני מקיף ורציני, של מילות המפתח אותן נבקש לקדם לראש תוצאות החיפוש של גוגל.

בשלב הראשון ננסה לחשוב מה יקליד הגולש הפוטנציאלי, בחיפושו אחר אתרים בתחום שאנו מקדמים. נרכיב רשימת ביטויי מפתח, שתהווה את הרשימה הראשונית, ותהיה הבסיס לעבודת המחקר שלנו.

בניית רשימה מקיפה של מילות מפתח

לכל ביטוי מפתח שבחרנו, נרכיב רשימה מפורטת יותר, וביטויי מפתח ספציפיים יותר.
המטרה היא להגיע לרשימת ביטויי מפתח שלא יהיו כלליים מידי, שכן אז תחרותיות הקידום תהיה גבוהה מדי, ולמרבית הכניסות ממילים אלו, לא תהיה רלוונטיות מושלמת לאתר. מצד שני אם נבחר ביטויים ספציפיים מדי, נוכל להתקדם בגוגל די בקלות, אך כנראה שכמות החיפושים של ביטויי מפתח אילו, תהיה קטנה מידי.

לכן הרשימה שלנו צריכה להכיל ביטויי מפתח ממוקדים לאתר שלנו, ולא כלליים מדי, ועליהם להיות בעלי נפח חיפוש מכובד.

כל מילות המפתח של גוגל

בעזרת כלי מילות המפתח של גוגל שנמצא בכתובת – https://adwords.google.co.il/select/KeywordToolExternal 
נוכל לקבל הערכת נפח חיפוש לכל ביטוי מפתח שנקליד. בנוסף עבור כל ביטוי מפתח שנקליד נקבל רשימת הצעות למילות מפתח נוספות שעשויות להתאים לנו.

אם נסתכל בכמות החיפושים באופציה "נרחב" נקבל את כמות החיפושים של ביטויי מפתח שמחופשים בגוגל המכילים את הביטוי שהקלדנו. לדוגמא: עבור המילה "מטבחים" נקבל את כמות כל החיפושים של ביטויים המכילים את המילה "מטבחים". אם נסתכל בכמות החיפושים באופציה "מדויק" נקבל את כמות החיפושים של המילה "מטבחים" בלבד.

בדיקת אתרי מתחרים

נערוך מחקר על אתרי המתחרים ונוציא מהם ביטויי מפתח נוספים שלא חשבנו עליהם ושעשויים להתאים לנו.

בדיקת מילות מפתח באתר שלנו

באמצעות מערכת הסטטיסטיקה נבדוק מאילו ביטויי מפתח מגיעים כיום גולשים לאתר שלנו, אולי נגלה ביטויי מפתח נוספים, אשר לא חשבנו עליהם קודם לכן.

סדר עדיפויות

לאחר שחקרנו והרכבנו את רשימת ביטויי המפתח נסדר לנו אותם בסדר עדיפויות, אילו ביטויים יותר חשובים מאחרים. את ביטויי המפתח החשובים ביותר נקדם באתר שלנו כראשונים בסרגלי הניווט ובדפים הקרובים ביותר לדף הבית, החשובים פחות במיקומים הפחות אטרקטיבים.