מיתוג באינטרנט הוא תהליך חובה כיום לכל עסק רציני. מהזווית של קידום אתרים, מיתוג באינטרנט משמעותו מספר מקסימלי של חשיפות בתוצאות החיפוש האורגניות, והופעה בכמה שיותר צירופי מילים בעלי נפח חיפוש גדול ככל האפשר.
ככל שבית העסק שלנו ייחשף יותר פעמים בחיפושים אורגנים, הנחשבים בעיני הגולשים כתוצאות אוביקטיביות של מנוע החיפוש, כך ימותג בית העסק שלנו כמוביל בתחומו וכנותן מענה איכותי לכל צורך בתחום.
האינטרנט מאפשר ליצור מותגים חדשים, יש מאין, כך שיופיעו בתוצאות החיפוש של גוגל וישיגו את הלקוח הראשון שלהם דרך האינטרנט. מותגים קיימים בעלי רמות עוצמה שונות יכולים להתעצם גם על ידי חשיפה ארצית ולא רק מקומית, דבר הנעשה קל יותר וזול יותר באמצעות רשת האינטרנט ומנועי החיפוש.
כחלק מתחילתו של תהליך מיתוג באינטרנט חשוב לעצב אתר ברמה גבוהה ולייצר תוכן איכותי, רלוונטי ואטרקטיבי לגולשים בתחום. הנוכחות האינטרנטית של עסקים באינטרנט הולכת ומתעצמת ואיתה גם תופעות הלוואי של התגובות החיוביות והשליליות על בתי העסק.
חשוב להשיג כמה שיותר תגובות חיוביות על מוצרי ושירותי בית העסק וכמובן כמה שפחות תגובות שליליות. תגובה שלילית אחת במקום אסטרטגי באינטרנט יכולה לגרום נזק עצום לבית העסק.
תגובות חיוביות ניתן להשיג באמצעות לקוחות מרוצים שהחמיאו לנו על השירות והמוצר, לבקש מהם לכתוב מכתבי תודה, ולהכניסם לפורומים הרלוונטים.
כדאי מאד גם לנטר תגובות שליליות על בית העסק, לאתר את אותו לקוח לא מרוצה, ולפצות אותו לשביעות רצונו,
בתמורה לתגובה נוספת באותו הפורום בה יספר כיצד בית העסק תיקן את המצב לשביעות רצונו.
מיתוג באינטרנט הינו תהליך ארוך, שוטף ומקיף קשת רחבה של תחומים, החל בקידום אתרים אורגני וכלה בשיווק ומיתוג ברשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר.
לבית עסק קיים שיש לו מיתוג מחוץ לאינטרנט חשוב להקפיד על מיתוג אינטרנטי שידבר באותה שפה של מיתוג שיש לו מחוץ לאינטרנט.