עודכן לאחרונה ב: 15-05-2012

רשת האינטרנט פתחה דלתות חדשות בפני בעלי עסקים קטנים כגדולים, המבקשים למכור את מוצריהם על ידי מכירות באינטרנט. גם נותני שירותים כגון עורכי דין, אדריכלים, נגרים ועוד, יכולים למכור את שירותיהם לאנשים נוספים שאילולא רשת האינטרנט לעולם לא היו מגיעים אליהם.

החשיפה של מוכרי המוצרים ונותני השירותים באינטרנט נעשית באמצעות אתר, כרטיס ברשתות חברתיות וכולי. על בעל העסק לגרום לכך שגולשים רבים ככל הניתן שיש להם עניין יבקרו באתר.

את הגולשים ניתן להביא לאתר על ידי קידום אתרים אורגני, פרסום ממומן בתוצאות החיפוש וברשת התוכן של גוגל וגם באמצעות שיווק ופרסום ברשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר. האינטרנט גם פתח בפני בעלי העסקים את היכולת לשווק את מוצריהם בקלות יחסית לכל העולם.

מכירות online

ברשת האינטרנט קיימים כיום אינספור אתרים המוכרים את מוצריהם ללא הצורך לדבר עם איש. בנוסף יכול הגולש להשוות מחירים, תנאי תשלום ומפרטי מוצרים בלחיצת עכבר. האינטרנט הפך את זירת המכירות ליעילה יותר לכל הצדדים.

אתר ZAP  הישראלי לדוגמא מספק שירות השוואת מחירים כמעט לכל מוצר מדף ומאפשר לגולש להנות ממחירים תחרותיים, תנאי תשלום נוחים ושירות מעולה. למי שחווה חווית שירות לא טובה קיימת במת התגובות בכרטיס העסק.

אף בעל עסק לא רוצה תגובה שלילית הגלויה לעיני כל. קיימים סוגי מכירות  רבים: פומביות, אישיות, רגילות, מכרזים וכולי. השורה התחתונה היא מחיר זול יותר מאולמות התצוגה. אין צורך באולם תצוגה שלו עלויות נלוות רבות.

גם ברמה העולמית קיימים אתרים דוגמת shopping.com המציעים שירות השוואת מחירים, בין חנויות שונות בעולם למוצרי מדף. אתרים דוגמת ebay  ו-amazon  הם המובילים בתחום המסחר האלקטרוני ומציעים חוויות קנייה מהמובילות בעולם.


מכירות offline

גם לעסקים שאינם מוכרים את מרכולתם או שירותיהם אונליין יש כמובן במה ברשת האינטרנט. בעל העסק מציג את מרכולותו באתר וגורם לגולשים להגיע אליו לבית העסק,  להתקשר לבירור ראשוני או ליצור קשר בתיבת הפניות של האתר.