זו היתה ללא ספק שנתם של הסמארטפונים. הרשתות הסלולאריות שיווקו בכל הכוח את הטלפונים החכמים לציבור הישראלי.

הסמארטפונים על שלל סוגיהם: גרסאות האייפון השונות של חברת אפל, הטלפונים החכמים של סמסונג: גלקסי למינהם ועוד שלל דגמים של חברות נוספות הכניסו משב רוח רענן לצורה בה גולשים מחפשים בגוגל.
עתה אנו רואים כמות אדירה של חיפושים בטלפונים וכניסות לאתרים דרך מכשירים אלו.

הבה נבחן כיצד סוג חיפוש וגלישה זה משפיע עלינו כבעלי אתרים מבחינת מבנה האתר וצורת הקידום שלו ומה עלינו לעשות
על מנת להתאים עצמינו לשינויים אלו.

מבנה האתר

ראשית עלינו לדעת שבטלפונים החכמים של חברת אפל קרי - אייפונים, לא ניתן לראות קבצי פלאש. ולכן כל אתר המכיל מודול מסויים מסוג פלאש ייראה באייפון ללא מודול זה. עלינו לשדרג את האתר שלנו ולהחליף מודולים כאלו במודולים מסוג JQuery אותם ניתן לראות בכל טלפון חכם.

בנוסף קיימים אתרים רבים בהם ניתן לצפות במחשב רגיל אך לא נראים כלל בסמארטפונים. אתרים אלו צריכים להחליף את תבניות ה-HTML שלהם לתבניות תקניות ( W3C ו CSS ).

כמובן שבמצב אידאלי נוכל לבנות לאתר שלנו גרסה מותאמת לטלפונים חכמים. וכך בגלישה במחשב רגיל תעלה גרסה אחת של האתר ובגלישה דרך טלפון חכם תעלה גרסה מותאמת.

קידום אתר בעולם הסמארטפונים

קל להבין שאם אתר אינו מותאם לחלוטין לגלישה סלולארית אז כל כניסה אליו מטלפון חכם תוביל ליציאה מיידית מהאתר. עובדה זו תגדיל משמעותית את פרמטר הנטישה ( BOUNCE RATE ) של האתר ותגרום בסופו של דבר לפגיעה בדירוגים ובמיקומים של האתר במנוע החיפוש גוגל.

מבחינת מחרוזות ביטויי החיפוש: כדאי לשקול התנהגות גולשים בטלפונים חכמים, בהם ביטויי החיפוש קצרים ב 25% ממחשבים רגילים.

גוגל אנליטיקס מאפשר לכם לעקוב אחר גולשים שהגיעו מגלישה מטלפונים חכמים ובכך לנתח ולהבין היכן הבעיות.

QR CODES

טכנולוגיה זו אינה חדשה אך זכתה לעלייה בשימוש בשנה שעברה בעיקר בפרסומים בעיתונות ובטלויזיה והגדילה את נתח הכניסות מהסלולארים.

השימוש נעשה על ידי סריקה של הטלפון החכם את הקוד שיכול לקשר לאיזו כתובת שירצה המפרסם: דף הבית, דף נחיתה של מבצעים וכולי. בשל כך חשובה העובדה שהאתר יהיה מותאם לצפייה בסלולרי.


עד סוף 2012 יגיע נתח החיפושים מסמארטפונים ל 25% ומי שלא ייערך לכך, יפסיד חלק ניכר מהגולשים.