בשנת 2014 מנוע החיפוש גוגל השתפר משמעותית. מהנדסי גוגל הכניסו כמה עדכונים גדולים באלגוריתם של מנוע החיפוש כדי להגביר את נכונות הדירוג מבחינתם, כלומר לתת משקל לקישורים ואזכורים אמיתיים של אתרים ולסנן את אלו המלאכותיים שנוצרו על מנת לייצר מניפולציה של דירוג התוצאות.
בשנת 2014 גוגל הכניסו את עדכון פנדה 4.0 (ראה עדכוני פנדה) ופינגווין 3.0 (ראה עדכוני פינגווין) שעירבלו לא מעט תוצאות.
אז מה בעצם השתנה ? ומה בעלי אתרים צריכים לעשות כדי להתברג בראש תוצאות החיפוש של גוגל?
הרי תמיד יש שם מישהו למעלה – לא? אז למה לא אנחנו בעצם?
ראשית אנחנו צריכים להבין שגוגל שיפר משמעותית את יכולתו לנתח את האתר שלנו מבחינת חווית המשתמש באתר על ידי ניתוח פעולות הגולשים בזמן אמת באתר וגם על ידי ניתוח והבנה של איך האתר בנוי מבחינת ממשקים.
בצד דברים אלו, גוגל ערכו ועורכים מבחני שימושיות לממשקים שונים בנישות שונות על אנשים אמיתיים ו"מלמדים" את האלגוריתם שלהם מהו ממשק טוב לאתר (אולי גם לפי נישות).
אתרים כיום יותר מתמיד צריכים להיות:
- זריזים ומהירים ללא תמונות כבדות
- בעלי גוונים ונראות נעימים לעין שלא יעייפו גולשים
- ממשקי UI/UX מעולים ועדכניים
- אתרי מובייל איכותיים הכוללים: תפריטי ניווט ברורים ומנגישים,
לחצי חיוג, לחצני WAZE, לחצני מייל ועוד ... - גלריות מוצרים מפורטות, ברורות וקלות לניווט (גם במובייל)
- אחסון איכותי
- בעלי תוכן ייחודי שמיועד לגולשים ולא למנועי חיפוש
בנוסף כדאי לבדל את האתר גם ברמה הטכנולוגית והעיצובית מאחרים על מנת ליצר איזשהו יתרון, וגם ברמה המקצועית של נושא האתר – להגיש לגולשים חומר בצורת תוכן או סרטונים שיהיו מושכים ויגרמו לגולשים להעביר את האתר לחבריהם – שיווק פה לאוזן ברשת.
גוגל שיפרה משמעותית את יכולותיה להעריך סמכותית של אתרים ובכך בעצם שיפרה את הנוסחה לדירוג אתרים, עובדה שגרמה למערבולת לא קטנה בשדה תוצאות החיפוש.
באופן מעשי כשמקדם אתרים מקבל לידיו פרויקט מאפס, כלומר כשעדיין אין אתר או כשמחדשים אתר, הוא צריך ללוות את התהליך ולוודא שהאתר עונה לכל הקריטריונים שהוזכרו לעיל: ממשקים, עיצוב, רמת תוכנה, מובייל וכולי, ולבסוף גם על התכנים, איכותם באתר ורמת התרומה שלהם לגולש.
עבודת קידום האתר צריכה לקחת בחשבון שגוגל השתנה לא מעט ולפעול בזירות רבות יותר ובצורה מתוחכמת יותר מבעבר. פרופיל הקישורים חייב להיות איכותי ורצוי מאד שיכיל לינקים שימושיים לגולשים, כלומר כאלו שבאמת יביאו לחיצות לאתר – קישורים כאלה יעזרו ממש לקידום במיוחד עם גם יהיה להם אחוז נטישה נמוך.
מקדמי אתרים שלא יתקדמו עם רוח השינוי וימשיכו להספים קישורים ברשת, ייצאו מהמשחק וחבל.